Potrivit unui studiu canadian, copiii care sunt bilingvi (vorbesc două limbi) au lacune în vorbitul ambelor limbi, în schimb au o mai mare capacitate de derulare simultană a mai multor activităţi.
Doi psihologi de la o universitate din Toronto (Canada) au efectuat un studiu unui grup de vorbitori a două limbi, propunându-le două exerciţii. Concluzia a fost că un copil care este bilingv are capacităţi crescute de a se ocupa de mai multe lucruri în acelaşi timp.
Primul exerciţiu a fost analiza capacităţilor cognitive a unui număr de 104 copii în vârstă de şase ani. O parte dintre ei erau anglofoni, iar o altă parte bilingvi (anglo-francezi, anglo-spanioli şi anglo-chinezi).
Când răspunsurile erau limitate la una din cele două categorii, copiii răspundeau cu aceeaşi viteză, dar când trebuiau să treacă de la animal la culoare şi să apese pe o altă tastă, cei bilingvi executau mai repede mişcarea.
A doua serie de exerciţii au fost pe teme de gramatică, conjugare şi vocabular. La această probă, copiii anglofoni s-au descurcat mai bine deoarece dispuneau de un vocabular mai bogat şi mai extins decât al celor bilingvi.
