Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Sindrom hiperkinetic. Nelinistea constitutionala a miscarilor.

Sindrom hiperkinetic. Nelinistea constitutionala a miscarilor.

Cum pot fii ajutati copii care au dificultati la scoala,datorita constitutiei lor trupesti si sufletesti?

Unii copii lasa impresia ca sunt nelinistiti si agitati,sunt greu de abordat, reactioneaza agresiv,le este greu sa-si ordoneze ideile,iar manifestarile lor de simpatie sau antipatie intampina neintelegeri.In ciuda varietatii atitudinii copii acestia au ceva in comun:le lipseste capacitatea de a fii atenti si de a-si controla impulsurile.

Ei sunt puternici,bine claditi fizic,cu o energie inepuizabila si mereu cu idei au o disponibilitate mare si greu de oprit spre ceea ce se intampla in jurul lor.Cu toate acestea nu au capacitatea sa ajunga la ceea ce isi doresc actionand sub o maniera acceptata si de cei din jur.Aceste lucruri trebuie invatate.Demult ei erau considerati copii rau crescuti,acum insa ei sunt diagnosticati cu o tulburare constitutionala pentru care nu sunt responsabili nici copii nici familia.In acest caz trebuie ajutati si intelesi.

Nelinistea constitutionala a miscarilor apare deseori in familie.La baieti se manifesta sub forma unei disponibilitati maxime a activitatii fizice iar la fete sub forma haosului gandurilor si a starilor sufletesti,dificultati de a calcula,de a asculta pe cineva.Atentia si concentrarea,echilibru emotional,disponibilitatea de actiune a  acestor copii sunt prea putin controlate.

In vederea terapiei trebuie sa raspundem la urmatoarele intrebari:

-s-a gasit persoana care sa-l inteleaga,care sa se implice in mod corespunzator ,care sa intervina in favoarea lui?

-exista timpul,banii,forta persoana cu experienta in domeniul pedagogiei care sa poata ajunge la individualizarea copilului?

-pot fii redusi factorii care accentueaza simptomele?

-trebuie urmata terapia cu psihostimulante?

Tratarea acestui tablou clinic trebuie sa tina cont de urmatoarele:

1.eliminarea oricaror influente ale mediului care accentueaza simptomele

2.stimularea pedagogica,educarea individualizata a copilului spre intarirea Eului

3.tratament medicamentos pentru fortificarea constitutiei.

Iata cateva remedii pentru stimularea adecvata in functie de copil,de posibilitati si necesitati.

DISCUTIA intre toate persoanele implicate,pentru stabilirea obiectivelor pe termen lung,pentru stabilirea unor intelegeri cat mai concrete cu copilul,referitoare la cum pot fii depasite dificultatiile stabilind o stategie care sa-i fac si lui placere.

RITMUL  zilei trebuie sa fie cunoscut de copil,aceasta fiind strucurat temeinic.Adultii trebuie sa stie ce se intampla zilnic,ce se petrece periodic,cine este responsabil si cand.Cum sunt organizate ultimele momente ale zilei,primele clipe din a doua zi sunt foarte importante pentru stabilirea ritmului zilei.

ACTIVAREA copilului,este nevoie de efort fizic din partea copilului,atat cat sa-l faca linistit in momentul in care trebuie sa se intample asta (mersul pe jos la scoala o sa-i dea posibilitatea sa stea linistit in banca).Si dupa amiezile trebuie sa ii ofere posibilatea copilului pentru activitatea fizica.

INTERZICEREA televizorului,calculatorului,CD urile datorita faptului ca expunerea timpurie a acestor medii de comunicare in masa pot forma tulburari de atentie,stabilirea de conexiuni este lenta.

ALIMENTATIA :fosfatii,aditivi pentru gust,coloranti,conservanti sunt acuzati de accentuarea simptomelor.Toate aceste alimente sunt lasate initial la o parte pe urma introduse treptat.Ele vor fi sporite treptat,pana apare starea de agitatie.Se mentine aceasta cantitate ,observandu-se daca s-a obisnuit organismul,avand grija ca hrana copilului sa fie cat mai variata.

CULTIVARE simturilor(functiile senzoriale).

Echitatia este mai mult decat o simpla idee de relaxare si distractie pentru copii. Terapia prin echitatie este folosita atat in psihoterapie cat si in fizioterapie pentru tratarea multiplelor afectiuni.Ea foloseste instrumente pedagogice,emotionale si sociale prin care se stabilesc anumite relatii si implicatii ce au ca rezultat depasirea sau tratarea anumitor probleme fizice,psihice sau cognitive.

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu