Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Semne care indica o predispozitie la dislexie.

Semne care indica o predispozitie la dislexie.

Existenta unor simptome nu inseamna ca acel copil va fi dislexic,insa existenta unui numar mare de simptome cu o oarecare  gravitate ar trebui sa ne indrepte spre gasire solutiilor in atenuarea|rezolvarea acestora.

Intarzierea in dezvoltarea vorbirii,este unul dintre semne care poate fii observat in vorbire:

-Copilul a inceput sa vorbeasca mai tarziu;

-la varsta de 3 ani ,copilul prezinta o intarziere in dezvoltarea limbajului ;

-vocabularul este redus;

-exista probleme de articulare a sunetelor,omite sau inverseaza silabele in unele cuvinte,nu pronunta unele parti ale cuvintelor;

-tulburari de pronuntie a cuvintelor mai lungi sau necunoscute;

-nu intelege si nu utilizeaza cuvinte pe care ar fii trebuit sa le stie la varsta lui;

-cuvintele noi,expresiile nu sunt utilizate in vocabularul activ pentru ca le invata greu ;

-lipsa capacitatii de evidentiere a esentialului, alcatuieste cu greu propozitii;

-intampina dificultati atat in exprimarea sentimentelor, vointei si gandurilor cat si in exprimarea propozitiilor simple, nu poate vorbi coerent  despre o anumita tema;

-sare de la o idee la alta in momentul in care vrea  sa-si povesteasca trairile , confundandu-se inceputul cu sfarsitul;

-face multe pauze, este nesigur;

-cuvintele asemanatoare le confunda ;

-in timp ce vorbeste intrampina dificultati in gasirea cuvintelor, inlocuieste unele cuvinte cu expresii ca ’’lucrul acela’’ in loc sa foloseasca denumirea exacta a obiectului;

-de multe ori cuvintele uzuale si le aminteste cu greu;LOGOPEDIE BUCURESTI

– intampina dificultati in vorbire din punct de vedere gramatical;

– perceptia auditiva si perceptia vorbirii este ingreunata de un ritm alert sau rapid de vorbire;

-memorarea cantecelor sau melodiilor este deficitara din cauza distorsiunii unor cuvinte sau nedeosebirea sunetelor;

-rostirea unor cuvinte fara sens , asemanatoare din punct de vedere sonor unor cuvinte cu sens;

-prezinta o slaba capacitate de analiza a sunetelor: nu aude daca un sunet este prezent sau absent intr-un cuvant, nu este capabil sa-l reprezinte intr-un cuvant;

-cuvintele grele sunt greu de repetat;

– raspunde greu la stimulii verbali adresati lui, deseori indicatiile verbale sunt interpretate gresit;

-nu are rabdare sa asculte o poveste, poate reda foarte putin din continutul  intamplarilor din poveste;

-nu se conformeaza usor cu regulile unui joc deoarece nu le intelege.

-prezinta un ritm muzical slab: nu poate reda prin batai de palme ritmul unei melodii, nu este capabil sa desparta in silabe un cuvant.

Predispozitia la dislexie este observabila si in perceptia vizuala:

-prezinta dificultati in distingerea unor fragmente dintr-o imagine , particularitatiile unui obiect sunt greu observabile;

-recunoste sau observa greu persoanele cunoscute pe strada , in multime, o jucarie intr-o multime de jucarii;

-recunoasterea formelor diferite sau a directiilor ii creeaza greutati in fisele de lucru;

-nu reactioneaza la schimbarile expresiei fetei altor persoane deoarece recunoaste greu schimbarile de mimica si diferentele marunte;

-incurca figurile asemanatoare ca forma;

-observa mai greu diferenta dintre doua imagini;

-nu poate realiza constructii din cuburi dupa modele date;

-copierea figurilor este deficitara deoarece nu are o strategie de copiere

-prezinta o dezvoltare slaba a coordonarii ochi-mana: trasarea liniilor este inexacta, urmareste cu greu textul citit cu degetul, desenul dupa model este deosebit de slab,inexact;

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu