Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Metode logopedice II

Metode logopedice II

Discriminarea auditiva,vizuala,kenestezic-motrica la copii cu tulburare dislexico-disgrafica,este o metoda care stimuleaza si faciliteaza analiza si sinteza fonetica a structurii cuvintelor si propozitiilor.

Se foloseste pentru inceput dictarea si citirea de cuvinte simple,despartite deja in silabe pentru a usura munca copilului si a scoate in evidenta usurinta actului in sine.

Copilul isi corecteaza propriul scris astfel se realizeaza o fixare mai buna a greselilor tipice si astfel invata sa le elimine.

Comparatiile pentru distingerea asemanarilor si deosebirilor dintre grafeme si litere este foarte importanta in fixarea si intarirea legaturilor nervoase pentru consolidarea formelor corecte.

Pentru dezvoltarea si perfectionarea abilitatilor de citit-scris exista o serie de metode care fie pun accentual in parte pentru dezvoltarea fiecarei deprinderi fie impreuna,scopul final este acela de a obtine rezultate pozitive pentru perfectionarea abilitatilor lexico-grafice.LOGOPEDIE BUCURESTI

Iata cateva metode importante si eficiente pentru dezvoltarea acestor abilitati :

1.Un prim pas spre dezvoltarea abilitatilor citit scris este facut prin dezvoltarea comunicarii perceptiv-verbala prin citirea imaginilor.

2.Diferentierea literelor sau grafemelor deficitare,punandu-se accent pe acestea prin citit scrisul selectiv care este perceput de catre copii ca o activitate placut distractiva motivandu-i sa persevereze.

3.Cititul si scrisul sub controlul logopedului ,prin imitarea modelului,in citit,iar in scris fiecare greseala facuta este corectata pe loc.

4.Schimbarea rolului intre logopat si logoped il instiga pe acesta la concurs,astfel si logopatul poate controla scrisul logopedului ceea ce-l face sa creada in cresterea potentialului de invatare.

5.Continuarea de propozitii simple prin citit si scris,predandu-se stafeta pe rand de la logoped la logopat si invers.

6.Citirea sau scrierea pana se comite o greseala,astfel stafeta este predata altuia(de preferinta un alt elev)astfel se contorizeaza numarul greselilor ,iar fiecare stie cate puncte a obtinut ,pentru data viitoare isi analizeaza mai atent atitudinea(competitie)

7.Citirea sau scrierea de mai multe ori a unei silabe deficitare,astfel se dezvolta una dintre calitatile importante ale memoriei ,atentiei.

8.Citirea sau scrierea pe sintagme astfel logopatul va intelege ce citeste sau scrie.Copilul cu tulburare dislexico-disfrafica trebuie invatat sa sesizeze sensul celor citite sau scrise .

Impartirea textului pe unitati logice,dictarea sau autodictarea sa se efectueze tot pe unitati sintagmatice ajuta nu numai la intelegerea celor citite sau scrise dar contribuie la formarea deprinderilor lexico-grafice,prin legarea mai buna a grafemelor in cuvant,cresterea vitezei cu care se face aceasta,evitarea saririi randului sau repetarea acestuia,dezvoltarea capacitatii de discriminare dintre fonem-grafem,fonem-litera,litera-grafem.

9.Exercitile de copiere,dictare,compunere practicate in aceasta ordine participa la eficientizarea metodelor folosite.

Astfel greselile de la compunere unde nu mai exista modelui de la copiere si nici nu aude pronuntia ca la dictare sunt diminuate in momentul in care logopatul trece treptat peste metodele precedente.

Esential pentru reusita copierii,dictarii,compunerii este stabilirea unor raporturi tonifiante dublate de increderea subiectului in fortele proprii ,creearea confortului psihologic atat de necesar in terapia dislexico-disgrafica.

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu