Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Logopedie. Plan de recuperare.

Logopedie. Plan de recuperare.

 Educarea motorie:

Activitati specifice:  Exercitii pentru reeducarea echilibrului intre inspir si expir.

NOTA- s-a urmarit dezvoltarea autocontrolului si realizarea  unei  expiratii corecte cu minimum de efort.

Modalitati de realizare:

  • exercitii pentru dezvoltarea mobilitatii buco-linguo-faciala
  • inchiderea/deschiderea gurii
  • aratarea dintilor
  • exercitii de suflat
  • sa mestece, sa inghita
  • umflarea/sugerea obrajilor
  • exercitiile limbii
  • dezvoltarea respiratiei verbale
  • exercitii ritmice de respiratie insotite de cantec si miscare

Dezvoltarea psihomotricitatii:

Activitati specifice: -Cunoastrea pozitiilor spatiale.

NOTA-exercitiile de cunoastere a relatiilor spatiale s-au executat dupa model sau liber, cu ajutorul jocurilor.

Modalitati de realizare:

  • cunoasterea propriei scheme corporale
  • identificarea schemei corporale pe marionete, siluete, persoane
  • cunoasterea pozitiei corpului in raport cu obiectele inconjuratoare
  • deplasarea corpului in raport cu obiectele din jur.

Dezvoltarea atentiei:

Etapa prefonematica:

  • Activitati specifice: Reproducerea sunetelor( ordinea: bilabiale, dentale, labiodentale, palatale, reproducerea silabelor, reproducerea propozitiilor simple)
  • Modalitati de realizare:
  • 1.silabe deschise:pa, ba, ma, ta, da, na, fa, va, ca, co, cu
  • 2.asocierea a doua silabe: pa-pa, ba-ba, ma-ma, ta-ta, du-da, fa-ta, va-ta,
  • 3.cuvinte monosilabice :pai, bai, mai, tot, dud,
  • 4. cuvinte bisilabice: pa-ta, ba-te, ma-pa
  • 5.cuvinte formate din silabe inchise: pom  fum, pat
  • 6.cuvinte trisilabice: be-be-lus
  • 7.propozitii simple- Bebe e mic.

Etape de dezvoltare si activare a vocabularului lui:

  • Activitati specifice:  Dezvoltarea registrului cognitive
  • Modalitati de realizare:

Domenii din care s-a activat si dezvoltat fondul lexical:

  • familie,
  • partile corpului
  • jucarii
  • obiecte
  • animale
  • mijloace de transport
  • legume
  • fructe
  • anotimpuri
  • casa si mobilier
  • imbracaminte
  • culori
  • dimenisiuni
  • locatie

Etapa formarii structurilor gramaticale:

  • Activitati specifice:  Extensia propozitiei si invatarea topicii corecte a propozitiei
  • Modalitati de realizare:
  • -formarea propozitiei din subiect, predicat si complement
  • -realizarea acordului subiect- predicat
  • -realizarea acordului subiectiv-adjectiv

Etapa realizarii limbajului expresiv:

  • Activitati specifice:  Povestiri si repovestiri, poezii
  • Modalitati de realizare: -povestiri ,,Punguta cu doi bani”, ,,Alba ca zapada”,

-succesiuni de imagini

Etapa de pregrafie:

  • Activitati specifice:  Pregatirea psihomotrica
  • Modalitati de realizare:
  • -exercitii de coordonare motorie generala
  • -exercitii de coordonare oculo-motorie
  • -exercitii de desenare.
Programare online Cabinet logopedic Alexia

2 comentarii

  • mesaj de la: goldangel
    Data: 25 June 2012

    Am o rugaminte la d-vs .Daca copilul meu nu vrea sa imite nimic ….eu cum fac sa il invat diferite chestii?Imita doar cand vrea el si ce vrea el ….atat.Precizez ca are 2 ani si 5 luni.Astept un raspuns .Multumesc anticipat

  • mesaj de la: goldangel
    Data: 25 June 2012

    am uitat sa spun ca de la 8 luni si pana la un an si 8 luni a vb cuvintele uzuale :mama ,papa,baba,apa ..etc …iar de la un an si 8 luni nu a mai zis nimic …nici macar mama 🙁

Lasa un comentariu