Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > LIMBAJUL SI COMUNICAREA LA COPILUL MIC – EVALUAREA

LIMBAJUL SI COMUNICAREA LA COPILUL MIC – EVALUAREA

Evaluarea limbajului trebuie sa tina cont in egala masura atat de :retard(intarzierea)regresia,tulburarea deoarece intre ele exista o relatie nemijlocita care nu este foarte evidenta in momentul testarii insa in perioada de achizitie si de constructie a structurilor verbale se evidentiaza.

Retardul sau intarzierea de limbaj se refera la faptul ca logopatul nu atinge nivelul obisnuit de dezvoltare conform varstei psihologice iar acest lucru se poate prelungi pe intervale mai lungi,accentuand decalajul fata de normal ajungand la regresie.

Regresia semnifica existenta unor forme si structuri verbale care nu fac parte din acelasi stadiu de varsta ci unuia anterior.

Tulburarea de limbaj apare dupa o perioada de achizitie a limbajului,caracterizata prin manifestari anormale in conduita verbala.

Este foarte important sa se faca diferentierea intre cele trei componente care se produc in mod temporar sau au un caracter fiziologic care persista in timp.

Pot exista intarzieri si regresii cu o durata scurta de timp care se produc datorita unei stari de sanatate precara,a unor experiente afective negative dar care in timp sunt depasite si se ajunge la un curs de dezvoltare progresiva.

Unele tulburari se pot manifesta pe fondul unei dezvoltari insuficiente a aparatului fonoarticulator sau a sistemelor cerebrale implicate in producerea limbajului dar care dispar odata cu atenuarea acestor cauze.LOGOPEDIE BUCURESTI

Anamneza este foarte importanta in stabilirea istoricului logopatului,dar si informatiile suplimentare si precise pot fii obtinute prin metodele observatiei si convorbirii cu subiectul.

Regulile care faciliteaza surprinderea aspectelor expresive(productive) cat si a celor receptive (intelegere) a limbajului ne ajuta sa stabilim nivelul limbajului.

Probele propriu-zise destinate evaluarii limjului receptiv,a celui pasiv ,impreuna cu liste de cuvinte si imagini ,completarea de fraze lacunare,lectura dupa imagini,planse cu diferite actiuni pot ajuta la stabilirea unui plan de recuperare personalizat .

Evaluarea limbajului si a comunicarii nu se rezuma numai la diagnoza tulburarilor acestora,pentru ca ea vizeaza in egala masura toate laturile functionale si de structura a conduitelor verbale,a nivelului de dezvoltare al limbajului cat si a locului ocupat de acesta in cadrul sistemului psihic uman,a contributiei pe care o are in elaborarea comportamentului adaptativ si a caracteristicilor de personalitate.

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu