Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Instrument de evaluare pentru copii cu cerinte educative speciale(C E S).

Instrument de evaluare pentru copii cu cerinte educative speciale(C E S).

Fiecare copil, in functie de particularitatile sale si de nevoile sale prezinta anumite cerinte educative. Acest lucru este valabil pentru toti copiii, fie ca sunt considerati obisnuiti, adica medii in dezvoltare, fie de exceptie, aflati la extremele superiore sau care prezinta problemelor serioase  ale dezvoltarii( deficiente, incapacitate, tulburari).

Astfel parintii si alti adulti care se ocupa de copilul cu probleme- inclusiv educatoarea care are in grupa un copil cu anumite deficinente- pot constata acest nivel de identificare a situatiilor de risc ca evaluare initiala.

Se poate identifica daca copilul prezinta urmatoarele comportamente:LOGOPEDIE BUCURESTI

AUZ. Daca copilul:

  • nu se intoarce dupa sursa unui sunet nou  sau a unei voci noi;
  • are infectii dese la ureche;
  • nu raspunde daca il chemi, atunci cand nu te poate vedea;
  • iti priveste buzele atunci cand vorbesti;
  • vorbeste foarte incet sau foarte tare;

-nu vorbeste sau vorbeste ciudat.

VAZ. Daca copilul:

  • este incapabil sa gaseasca obiecte si piese mici de jucarii pe care le arunca;
  • are ochii rosii sau o disfunctie cronica a ochilor, pete pe ochi, ceata, sau se freaca  frecvent la ochi si spune ca il doare;
  • se izbeste des de obiecte din camera;
  • cand se uita la ceva, are obiceiul sa priveasca si  sa incline capul intr-o anumita pozitie  care dovedeste ca nu vede suficient;
  • dupa varsta de 6 luni, incruciseaza un ochi sau chiar amandoi;

VORBIRE. Daca copilul:

  • la 18 luni copilul nu spune inca mama(sau echivalentul)
  • la 2 ani nu poate denumi obiecte familiare si persoane;
  • la 3 ani nu poate repeta mici poezii sau cantece;
  • la 4 ani nu vorbeste inca in propozitii simple;
  • la 5 ani  nu se face inteles de persoane din afara familiei;
  • vorbeste altfel decat copii de aceasi varsta cu el.

INTELEGERE. Daca copilul:

  • la 1 an nu reactioneaza cand isi aude numele;
  • la 3 ani nu poate identifica diferitele parti ale fetei;
  • la 4 ani nu raspunde la intrebari simple;
  • la 3 ani nu poate urmari povesti simple;
  • pare ca nu intelege, are dificultati sa inteleaga, lucruri simple care i se spun spre deosebire (in comparatie cu) copiii de varsta sa.

JOC. Daca  copilul:

  • la 1 an nu se bucura de jocuri simple de miscare;
  • la 2 ani nu se joaca cu obiecte obisnuite( lingura, sapun etc.);
  • la 4 ani nu se joaca inca cu alti copii( de-a v-ati ascunselea, cauta-ma etc.)
  • nu se joaca la fel cu copiii de aceasi varsta cu el.

MISCARE. Daca copilul:

  • la 10 luni nu poate inca sa stea in sezut, fara sprijin;
  • la 2 ani nu poate merge fara ajutor;
  • la 4 ani nu poate sa stea in echilibru, intru-un picior, cateva secunde;
  • se misca diferit de copiii de aceeasi varsta cu el.

Daca s-a identificat o problema in dezvoltarea copilului, se urmareste sa se evidentieze dimensiunile acestei probleme pentru  ca apoi sa se intervina adecvat.

Daca identificarea  si depistarea problemei se face de catre parinti, se recomanda ca evaluarea dimensiunilor acesteia sa se faca de catre un profesionist: educatorul, medical, psihologul.

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu