Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Diagnosticul logopedic

Diagnosticul logopedic

Diagnosticul logopedic se realizeaza in urma unor examene generale care stabilesc nivelul limbajului prin rezolvarea scalei de evolutie ce au ca scop stabilirea comportamentului verbal din etapa 0-3 ani.Mai poate fii folosit testul lui Zazzo de definire  a 10 cuvinte:

1.            Ce este un scaun?            6.            Ce este marul?

2.            Ce este o papusa?            7.           Ce este o masa?

3.            Ce este un cal?                  8.            Ce este ploaia?

4.            Ce este o gaina?                9.            Ce este mama?

5.            Ce este o furculita?         10.        Ce este soferul?

Prognosticul este in general bun. Intarzierile de limbaj dispar o data cu varsta, in cele mai multe cazuri fara nici o amprenta. In functie de etiologie si forma clinica poate fi determinata durata disparitiei intarzierii. Formele sechelare au o evolutie diferita in functie de profunzimea si sediul leziunii.

In jurul varstei de 6-7 ani receptivitatea copilului la tratamentul logopedic creste obtinandu-se un salt.

In tratamentul formelor psihogene pot aparea dificultati care nu pot fi prevazute.

Activitatea terapeutica:

Cerinte terapeutice;

Comunicarea logopedului cu familia in vederea:

  • cunoasterii atitudinii membrilor familiei fata de deficienta de vorbire;
  • imbunatatirii  atitudinii familiei intr-un mod favorabil   corectarii copilului.
  • colaborarea cu educatorii si profesorii in vederea recuperarii limbajului  copilului.

Crearea unor relatii socio-afective favorabile:

  • intre copil si logoped;
  • in mediul familial;
  • in cadrul grupului in care este integrat copilul;

Crearea  unei motivatii necesare corectarii vorbirii.

Implementarea terapiei la o varsta cat mai mica, deoarece, daca se prelungeste nedezvoltarea limbajului pana la intratrea in scoala, copilul va fi supus la presiuni pentru a realiza doua cerinte principale:

  • sa recupereze limbajul nefixat la varsta potrivita
  • sa corespunda cerintelor impuse de procesul de invatare;

Adaptarea  schemei de terapie nivelului limbajului, varstei copilului si factorilor etiolagici care au determinat intarzierea de limbaj.

Obiectivele activitatii terapeutice:

  • Complexitatea exprimarii prin alungirea frazei si corectitudinea acestora;
  • Expresivitatea vorbirii;
  • Dezvoltarea vocabularului;
  • Activizarea vocabularului pasiv;
  • Dezvoltarea capacitatii de a verbaliza intamplarile traite si cunostintele insusite.

Etapele activitatii terapeutice:

1.Psihoterapia precede celorlalte procedee si se exercita pe toata durata terapiei.

Ea urmareste:

  • conflictele existente in relatiile sociale ale copilului care trebuie  diminuate sau chiar eliminate;
  • exercitii pentru stabilizarea echilibrului afectiv si  neuropsihic al copilului;
  • inlaturarea fenomenului de fixare a atentiei copilului asupra propriei vorbiri;
  • imbunatatirea relatiilor afective ale copilului;
  • dezvoltarea motivatiei pentru comunicare verbala prin antrenarea copilului in       activitatii adaptate varstei
  • folosirea muzicii in exercitiile fonetice.

2. Stimularea lingvistice are in vedere:

  • corectitudinea si claritatea exprimarii;
  • comunicarea verbala permanenta a parintiilor cu copilul;
  • vorbirea afectiva a parintilor;
  • moderatia tonalitatii vorbirii;
  • adaptarea materialului verbal folosit la nivelul intelegerii copiilor.

Din acest motiv, vor fi inlaturate din preajma copiilor:

  • persoanele cu tulburari de limbaj
  • persoanele obosite, irascibile, nervoase.

Totodata, se vor evita:

  • suprasolicitarea relationala a copilului;
  • despartirea de parinti in primii 3 ani.

 

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu