Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Dezvoltarea emotiilor la prescolari.

Dezvoltarea emotiilor la prescolari.

Trairea fanteziei vie la  varsta prescolara, ii ajuta pe copii sa exploreze si sa se impace cu o gama larga de emotii, de la iubire , manie, protest si teama.

Ei pot lua anumite identitati  si de asemenea, ei pot atribui adesea calitatile si emotiile vii la obiecte neinsufletite, cum ar fi un copac, un ceas, un camion, sau luna.

De exemplu intrebati: “De ce iese luna noapte pe cer?” s-ar putea sa raspund: “Pentru a ma saluta.”

Va puteti astepta ca o periodada de timp prescolarul dvs. sa va prezinte ca fiind unul dintre prietenii lui imaginari. Unii copii au un singur prieten imaginar timp de sase luni; o schimbare pretinde tovarasi de joaca in fiecare zi, in timp ce altii nu au inca niciunul sau prefera animale imaginate pe loc.

Nu fiti preocupati de faptul ca acesti prieteni fantoma pot semnala singuratatea sau supararea emotionala; ele sunt de fapt un mod foarte creativ pentru copilul dumneavoastra pentru a incerca diferite activitati, linii de conversatie, emotii.

Trebuie sa stiti ca este important pentru linistea copilului dumneavoastra ca atunci cand el se sperie sau se supara pentru un incident imaginar sa aveti grija sa nu se diminueze sau sa se faca haz de ei.

Aceasta etapa in dezvoltarea emotionala este normala si necesara, si nu ar trebui sa fie descurajat

Incercati din cand in cand sa va alaturati copilului  dumneavoastra in jocul lui fantezist.

Facand acest lucru, aveti posibilitatea sa-l  ajutati sa gaseasca noi modalitati de a-si exprima emotiile.

De exemplu, ii puteti sugera “sa-si trimita papusa ei la scoala” pentru a vedea cum se simte atunci cand  merge el la scoala.

Cu toate acestea , nu insista sa participi la aceste fantezii.

Pentru ei o parte din bucuria acestor fantezii le da posibilitatea de a-si controla aceste drame imaginare.

Aratati prescolarului dumneavoastra ca sunteti mandrii  de independenta si creativitate lor.

Vorbiti cu ei  si  aratati-le ca opiniile lor conteaza.

Luati in considerare  alegerile lor, ori de cate ori este posibil, la produsele alimentare consumate, hainele pe care le poarta, si jocurile pe care le jucati impreuna.

Facand acest lucru vor simti un sentiment de importanta si ii va  ajuta sa invete sa ia decizii.

Cu toate acestea pastrati optiunile lor simple.

De exemplu cand mergeti la un restaurant, restrangeti optiunile lor pana la doua sau trei elemente.

In caz contrar, ei pot fi coplesiti si incapabili de a lua o decizie.

Una dintre cele mai bune moduri de a cultiva independenta lor este de a mentine un control destul de ferm asupra tuturor partilor din viata lor, iar in acelasi timp, oferitii o oarecare libertate.

La varsta de patru si cinci ani, prescolar dumneavoastra, de asemenea, poate incepe sa arate un interes pasional in sexualitatea de baza, atat catre propria persoana cat si de sexul opus.

El poate pune intrebari legate atat de organele implicate in reproducere cat si despre modul de aparitie al copiilor.

Ei si-ar putea dori sa stie care sunt diferentele intre organismele baietilor si ale fetelor.

Atunci cand va  confruntati cu aceste tipuri de intrebari, raspundeti intr-o terminologie simpla, dar corecta.

Un prescolar  nu are nevoie sa cunoasca detalii despre relatiile sexuale, dar ei nu ezita sa puna aceste intrebari, stiind ca vor primi raspunsuri directe si precise.

Impreuna cu acest interes crescut in sexualitate, probabil se va juca cu propriile organe genitalele poate demonstra chiar si un interes in organele genitale ale altor copii.

LOGOPEDIE BUCURESTI

Acestea nu sunt activitati sexuale pentru adulti ci semne de curiozitate normale si nu garanteaza cearta sau pedeapsa.

In ce moment ar trebui ca parintii sa stabileasca limite cu privire la astfel de explorare?

Acest lucru este intr-adevar o problema de familie.

Probabil,  cel mai bine este sa nu se exagereze la aceasta varsta, iar totul trebuie facut cu moderatie.

Cu toate acestea, copiii trebuie sa invete ceea ce este adecvat social si ceea ce nu este.

De exemplu, ii puteti spune copilului dumneavoastra despre:

  • Interesul pentru organele genitale, ce este sanatos si natural.
  • Nuditatea si jocul sexual in public, nu sunt acceptabile.
  • Nici o alta persoana,  chiar  prieteni apropiati si rude,nu pot atinge “parti private” ale sale.

Exceptiile de la aceasta regula sunt medicii si asistentele medicale in timpul examenelor fizice si parintii lui, atunci cand acestia incearca sa gaseasca cauza oricarei dureri sau discomfort ce se simte in zona genitala.

Aproximativ in acelasi timp, copilul  poate deveni fascinat de parintele de sex opus.

De exemplu, de la o fata in varsta de patru ani, te poti astepta sa concureze cu mama ei pentru atentia tatalui ei, la fel si un baiat  poate se lupte pentru atentia mamei sale.

Acest asa-numit comportament oedipian este o parte normala de dezvoltare a personalitatii la aceasta varsta si va disparea in timp de la sine, daca parintii vor trece peste. Nu este nevoie sa se simta  amenintati sau gelosi din aceasta cauza.

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu