Logopedie Bucuresti, terapie logopedica, defectologie si logopedie prin cabinetul Alexia

Cabinet logopedic Alexia > Articole utile > Anxietatea la copii.

Anxietatea la copii.

Anxietatea este o stare emotionala normala pe care o traim cu totii in diferite momente din viata noastră.

Ea este strans legata de teama, care este o alta emotie normala si necesara, experimentata de toata lumea.

Trebuie sa fim tematori de anumite situatii, pentru a ne proteja de pericole.LOGOPEDIE BUCURESTI

Cateva cuvinte folosite pentru a descrie diferitele stari de teama include: inspaimantare, sperietura, frica si panica.

Este normal si benefic pentru o persoana sa  experimenteze teama atunci cand se confrunta cu un pericol real si imediat, de exemplu, atunci cand esti urmarit de un animal periculos.

Anxietatea este de obicei asociata cu teama anticipata pentru ceva ce se va intampla in viitor.

Cateva cuvinte folosite pentru a descrie diferitele stari de anxietate includ: îngrijorat, nelinistit, anxios, nervos, tensionat, timid si precaut.

Anxietatea este normala si benefica, atunci cand ne confruntam cu o situatie dificila.

De exemplu, este normal pentru noi sa ne simtim anxiosi in fata unui test sau cand vorbim in fata unui grup de oameni, iar  aceasta anxietate a noastra ne ajuta si ne pregateste pentru  sarcini dificile.

Anxietatea poate fi trecuta cu vederea la copii.

Copiii experimenteaza diferite stari de teama si anxietate din momentul in care se nasc.

Uneori este usor sa ne dam seama daca un copil este nelinistit prin comportamentul lui: uneori plange iar ale ori este lipicios.

Dar, uneori, este dificil sa identificam anxietatea la copii.

Unii copii ascund anxietatea lor, pentru ca  este prea dificil pentru ei sa se exprime fata de alte persoane.

Unii copii transforma anxietatea lor in accese de furie sau comportamente sfidatoare.

Surse de anxietate in copilarie

Unii copii se nasc cu un temperament anxios si par a fi ingrijorati de multe situatii chiar de la inceput.

Se crede ca pana la cincisprezece la suta din copiii se nasc cu un temperament mai nelinistit.

Exista surse de dezvoltare a anxietatii pe tot parcursul copilariei, dar  experientele de teama si ingrijorare, fac parte din dezvoltarea lor normala.

De cele mai multe ori,  copii mici experimenteaza teama de intuneric, monstrii, separarea de parinti, animale si straini.

Pe masura ce copiii cresc, aceste temeri se schimba treptat in  temerile legate de acceptarea sociala, realizarile academice si sportive, sanatate, familie si mortalitate.

Copiii trec prin multe schimbari si tranzitii in viata pentru ca acestia sa creasca si  sa se maturizeze.

De exemplu, nasterea unui frate, inceperea scolii, mutarea intr-o noua casa, moartea unui bunic in varsta, neacceptarea de catre un grup de colegi sau nestapanirea sarcinilor in afara de cele scolare pot fi provocatoare de stres si  anxietate.

Cum putem identifica copiii care se lupta cu anxietate:

Copiii care se lupta cu anxietatea excesiva pot  arata urmatoarele semne:

  • Presimtiri si modele de gandire negativa, cum ar fi imaginandu-se cel mai rau, supra-exagerarea negativa, rigiditate si inflexibilitate, auto-critica, ganduri de vinovatie, etc;
  • Agresivitate, neliniste, iritabilitate, accese de furie, opozitie si sfidare ;
  • Preocupare constanta cu privire la lucruri care s-ar putea intampla sau s-au intamplat;
  • Reclamatii fizice cum ar fi: dureri de stomac, dureri de cap, oboseala etc;
  • Comportamente de evitare, cum ar fi evitarea unor lucruri,locuri sau refuzul de a face lucruri sau de a merge in anumite locuri;
  • Dificultati in privinta somnului, cum ar fi cosmarurile;
  • Dependenta excesiva de partener  si anxietate de separare ;
  • Amanarea;
  • Memorie slaba si dificultati de concentrare ;
  • Retragerea din activitatile si interactiunea cu familia ;
  • Tulburari  alimentative.
  • Cum iti poti ajuta copilul anxios?
  • Copiii  anxiosi pot beneficia de foarte mult  sprijin din partea  parintiilor. Urmatoarele sfaturi iti vor  oferi cateva idei pentru a-ti ajuta copilul  anxios.
  • Un  prim pas este stabilirea unei rutine zilnice consistente si structurate. O rutina regulata, va da un sentiment de control atat parintelui cat si copilului.

Copilului anxios nu ii face bine  un stil de viata dezorganizat si spontan.

Ai grija de nevoile de baza ale copilului tau, mai ales pentru a preveni oboseala si foamea.

Stabilirea unui rutine inainte de culcare constand in activitati de linistire (de exemplu: baie, citirea unei povesti sau vorbitul  cu mama), il ajuta pe copil sa se relaxeze treptat.

Oferai oportunitati in executarea  exercitii fizice .

Exercitile fizice sunt utile in eliminarea stresului si ajuta corpul copilului tau sa se relaxeze.

Este important pentru copiii sa aiba limite stabilite si consecinte pentru incalcarea limitelor.

Copiii se simt in siguranta atunci cand exista limite care stabilesc restrictii privind comportamentele nepotrivite.

Ajuta-ti copilul sa observe diferitele sentimente aparute si  sa le numeasca in functie de cum apar ele.

In general, copiii nu sunt ajutati atunci cand parintii le spun sa nu le mai fie frica de ceva.

Ce este util pentru cei mai multi copii este o abordare in care esti de acord cu temerile lor si, in acelasi timp, sa  stii cum sa-i ajuti sa depaseasca aceste temeri.

Programare online Cabinet logopedic Alexia

Lasa un comentariu